Saturday 12 November 2011

::orang2 tua::

ape entry aku kali ni?em..meh nak bgtaw,entry ak kali nak cite sal orang tua.. kita pun akan lalui usia tue.. insyallah law umur kta panjang la kan..hihi..law ikutkan ati,mesti la xnak jadi orang tua..nak aweks muda sentiasa..xnak tua.. :-( ..hish...mane boley mcm tue..umur kita semakin hari semakin tua. sbnrnya, juz nak bgtaw,kite kene hormat orang tua..maksud aku kat sini,orang tua yg umurnya dah menjangkau 60 keatas dan sakit tua..aku sangat2 kesian tgk orang tua yg sakit. :-(. rasa mcm nak nangis sgt2. kita sbgai yg muda tmbh2 sihat walafiat perlu lah jaga orang tua yg sakit.mgkin orang2 yg mcm ni ingatan dia dah semakin kurang. dah xberupaya nak buat kerja berat2.makan minum law anak2 xjaga, maka x terjaga lah ia.kita kene sabar lah masa menjaga dia. walaupun dia byak kerenah,kta terpaksa jaga dia,.sbgai anak,tanggungjawab kite tuk menjaga mereka. pesanan aku kat sini,jangan jadi mcm segelintir anak yg xberapa nak @#$%^ menghantar ibubapa ke rumah2 orang tua sbb xnak jaga ayah n ibu mereka bila sakit...  ada ganjaran law kta jaga ibu or bapa kte yg sakit n dah yg dah tua.. mak ak dah menjangkau 50.. alhamdulillah dia masih sihat sampai skrg..still boleh drive,kerja,buat kerja2 umah.tapi.. bile dia deman or sakit,ak jadi sedih..mmg lah sakit biasa2 n deman biasa tapi ak xboley.ase cam nak nangis jer.. sbb aku sayang mak ak sangat2... law xder dia lam idup ak,maka x bermkna lah idup ni.. ok lah..out~

No comments:

Post a Comment