Sunday 4 November 2012

senyum lah walaupun terpaksa :))


to my dearest blog, i love you like my diary. . i have no sisters to story about my life, i have no sisters to express my feelings..but i have mother dats I really love ,.someone dat can lend me her ear  to hear my feelings or my sadness.  sometimes, bukan semuanya kita boleh cerita at ibu kita.. bagi itu, menulis adalah cara terbaik untuk meluahkan perasaan sedih yang dah lama aku pendam . . seperti manusia biasa, normal lah kdg2 bahagia, kdg sedih, kecewa kan? bila terfikir, aku dah 19 tahun. halimatun saadiah dah besar.matang. you can faced your problem girl! but i can't . . :((

kadang2 orang kita tengok kita ceria, bahagia, tapi tak da siapa yang tahu apa yg kita pendam kan? cuba tersenyum walaupun ia perit. knapa msti bersedih sedangkan kita boleh tersenyum??..
senyumlah wlaupun trkdang kita snyum dlm tangisan.senyumlah ssunggunya itu pengubat luka..

biarlah orang nak tuduh aku untuk cuba minta simpati tapi diaorg tak tahu apa yang kita tanggung? i know da best place untuk aku luahkan segala yang aku pendam at my blog.my beloved diary. 

kita tak akan rasa sedih sangat bila kita kena marah disebabkan itu memang kesalahan kita. tapi yang membuatkan aku terlalu sedih bila kita lansung tak de masalah, orang tetap marah kita.. 

yup.. i have tried to make him smile, tried to make him happy but i can't. everthing , ada yang tak kena. . 
kdg2 terasa give up. . 3 years, 10 months aku sabar . . ada yang bagi nasihat spya clash// Hey, tak semudah itu. he is my my first couple. my first love. tak mungkin untuk aku musnahkan hubungan ni. kadang2, pengorbanan itu perlu bialah ia seiringan dengan air mata ,, =_= . . 

positive thinking .:)
--> mungkin tuhan mengizinkan kita untuk disakti supaya esok  kita tahu cara untuk mengubati orang yg terluka
--> tuhan menghantar dia untuk menguji hambanya ..menguji kesabaran hambanya ..
everyone is given a trials from ALLAH S.W.T TO see  if they are true believers.  to overcome I have to perservere & to be patient.

aku belajar tidak semua yang aku harapkan menjadi kenyataan .. dan aku tidak pernah menyesal dengan segala keputusan ku dulu. . . 

my last words, " APABILA KITA REDHA ATAS SESUATU YANG MENGECEWAKAN HATI KITA,  MAKA ALLAH S.W.T AKAN MENGGANTIKAN KEKECEWAAN ITU DENGAN SESUATU YANG TIDAK DIJANGKA "

                                                                               sincerely,
                                                                                   _ur beloved_




No comments:

Post a Comment